Sunday, December 13, 2009

Do I need BF??

Maybe some people think, life without a boyfriend is hard. Macam tak hot berbanding girls lain. Macam x laku. Macam loser. 19 tahun ni, serius cakap saya x pernah couple dengan sesiapa. adalah yang minta couple,Hmm, laku juga saya ni kan. hehe.. Tapi what the heck, bila aku reject, terus kau lost contact. Confirm menipu. Never mind, saya belum desperate lagi. Belum SANGUP sangat nak berlaki, sampai semua lelaki pun nak layan. 

Sometimes, saya hairan tengok apa yang orang sanggup buat for their lovers. Pergi mana2 pun nak mita izin dgn BF dorang. Bercium tangan lah. Ko ingat dia tu laki ko ke apa. Haish. Oklah, mungkin tak patut komen yang ni, sebab nanti orang cakap, saya x faham. saya mana ada bf. 

Ada satu benda yang buat saya rasa blessed sangat bila tak ber"bf". Sebab saya ada freedom. maksudnya, saya tak perlu tanya bf saya, boleh tak saya pergi pasar ataupun pergi shopping. Oklah, boleh terima lagi kalau setakat tanya. Ataupun sekadar inform, biar bf tak risau haha. Ni kalau bf cakap, tak boleh, hah sanggup ko terperap dalam rumah. Semua benda pun nak tanya, come on la. Dia ke yang bagi duit minyak? or kena keluarkan duit untuk shopping? 

Saya paling x suka orang arah- arah saya. Lainlah kalau dia yang bagi saya makan, duit. Macam family. I have to adhere to my family's rule. But then, even family pun, sometimes saya rebel. Ni tiba- tiba nak ikut cakap bf 24 jam, macam x fair je kat family saya. Like am I married to you, sampai saya kena dengar cakap ko selalu. Rules on road pun saya langgar, jadi jangan marahlah kalau saya rebel, nak emo bila ko cakap aku tak boleh hang out dengan girlfriends aku. 



Paling saya x suka, lelaki yang kuat cemburu. Gila ke apa. Like experienced by one of my gf, BF dia punyalah kuat cemburu. Sampai dia x boleh ada friendster and facebook. What the hell.. Shit punya lelaki kan. Bodohnya. And bodoh juga my gf ni, pegi ikut jugak ckp dia. Yang peliknya, suka pula dia kalau BF dia cemburu macam tuh... Ish.. geramnya. She said that mean he loves her. I'm like HELLO!!! ko buta kah.. sudah beribu2 kali saya advice pun, x mau dengar ah. Tapi bila ada probs, pandai juga luah sama org. macam saya mau letak wifer ja di mata dia suruh WAKE UP!!!.
The guy maki2 dia masa dorang b'gaduh pun, she wants to make up with him lagi. 
Kalau BF saya maki saya even once, tahi la saya mau make up lagi sama dia. yalah, like i have one kan.


Itulah ragam bercinta ni. ada ups and down dia. Sometimes i wonder jugak. Do I need to rush?? I mean the time will come bah kan. So, friends, jangan lah kamu tanya bila aku mau b'BF kerna sesungguhnya the time hasn't come. Belum ada jodoh. kalu boleh, biarlah pertama dan terakhir.. Pheewit.. Hahaha.. bermadah pula..


xoxo.



kenapa orang selalu label single women as unhappy??
Maybe they are right. ka??

4 comments:

azzah said...

Salam...been there before..having a bf...bes tpi menyusahkan kalau psangan kita tu irritating and not that tolerant..for me..i like ur opinion on relationship thing..stay strong and stay single..it is off btter!!

Siti Shakinna Chu said...

w'slm. like i said, love has its ups and down. if we really2 love the person, kena la terima dia seadanya kan. tapi, for us girls, better cari yang respect kita kn. dun easily bullied by them like most of my gfs r. i hate their bf!!! hahaha

saufiahmad said...

miahaha..funny!!...
berangan jerk dorang neyh miahaha
tp nak btau somethin..
lokman still single<<<out of topic miahahaha...

Siti Shakinna Chu said...

saufiahmad: totally out of topic.. miahahaha.. pinjam gelak awk k.. :))

Daisypath Friendship tickers