Thursday, August 5, 2010

Diari minggu terakhir Julai

Baru je habis test Physio. Serious, I should spend more time to study. Soalan senang, Basic tapi tak ingat jawapan. Learn from mistake ya Lot. 


It's VETSA AGM on the last 3rd August. Alhamdulillah, It all ends well. Mixed up feeling. Happy, Sad, Glad, Worried. Semua lah. Paling tak boleh blah, aku boleh pula menangis malam tu. Ya ampun.. Malu kot kalau fikir balik. Semua tu reflex bila ada orang tu cakap aku lebih sayangkan MPP dari VETSA sebab tu tak boleh bertanding lagi. Dah rules Universiti yang tak membenarkan MPP pegang jawatan MT di persatuan lain. Thanks sebab calonkan aku buat kedua kali, tapi maaf aku tak dapat bertanding. Lagi satu,  Bukan aku marah kat dia, cuma aku nak betulkan statement tu saje. Tapi memang menyirap juga lah darah masa tu. VETSA is my baby, my everything. Nak tubuhkan tu punya lah payah. Naik turun HEP. Pembetulan itu ini. Halangan sana sini. Tapi, It's all worth it when it is officially established on 15 October 2009. Siap masa hari jadi aku lagi tu. Mana tak sayang sangat kat VETSA. Bila dapat surat tu, punyalah happy. menari-nari kot. VETSA is part of my life, Our Life! Maaf lah kalau tertitis air mata malam tu. Maybe sebab suara serak manjadikan lagi emo aku. Huhuu~ Tapi agak terharu juga lah ada juga yang menitiskan airmata masa aku buat statement tu. Sangat-sangat terharu. you know who you are. Mungkin korang juga rasa apa aku rasa.  ada kawan aku cakap kat aku, " Something that use heart to feel, is more than mouth to say a word. from ur tear, it's obvious to show that Vetsa is part of ur life"
Serious, kalau kita ikhlas, things will get on our way. tapi kalau niat tak betul, fikiran licik, hati kotor, Tak semudah itu Allah nak granted our wishes. Meeting mantan bersama kepimpinan baru telah selesai. Jangan risau YDP baru, Ko boleh tu. Jangan ada ragu dihatimu. Haha,, bermadah pula. Aku yakin ko boleh, ko pun kena yakin. Jangan risau, aku disini juga, I'll help and give you guidance. Indeed, we are all in learning process. Sekarang ni lah belajar cara buat kertas kerja, manage event, buat surat. I'll give everything that u need ok. 

In life, there's something that you have to sacrifice. you cannot choose both. Nanti, yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. 

Malam ini kena bertolak pula ke MPPK pula. Harap2 lah dapat buat yang terbaik. Bukan apa, susah nak mingle dengan MPP dari Universiti besar2 ni.. Kereknya tinggi. 
Ahad ini pula terus ke Dogathon. Harap-harap dapat belajar banyak kat sana. Yang terpilih, take this as the chance to learn. Learn how to manage big events, mingle around, market UMK vet. Jangan take this for granted. Buka senang nak arrange visit ni. Hanya Allah je tahu berapa kali Paperwork aku kena tolak. So, make us of this opportunity ya. Dan yang tak dipilih tu, susah nak terangkan. Kalau boleh memang nak bawa semua, termasuk juniors tapi tak diluluskan. Dia luluskan 13 orang je. dan nak pilih orang tu punyalah susah. So, saya pilih MT, all non-muslim( supaya fully can pegang anjing), dan beberapa orang based on their performance, teamwork, attitude and caliber. Jangan ingat anda tak terpilih, you're not good enough. WRONG!! I believe kita semua ni ada bakat masing2.. Good at something. Its just that i cannot choose semua orang. Dr Azam kata, Make the right decision. I hope I do. And if i'm making the wrong one, please forgive me. I'm still in learning process. Ada jugak yang Lot pilih kena reject. Tapi percayalah, Lot dah cuba untuk jadi seadil mungkin. Decision ni bukan Lot buat sorang, ada involvement dari MT dan Dekan. Maaf, kalau Lot ada buat korang terluka atau terasa. I really really don't mean it. 
Yang penting, resolusi dari Dogathon nanti. Sama-sama lah kita create event yang setanding dengan  DOgathon UPM nanti. VETSA BOLEH! SEMANGAT!!! 




No comments:

Daisypath Friendship tickers