Thursday, February 10, 2011

Homeostasis terganggu!!!


Andai perjuangan ini mudah,
pasti ramai menyertainya,
Andai perjuangan ini menjanjikan kesenangan, 
Pasti ramai yang tertarik padanya,
Tapi hakikat perjuangan bukan begitu,
Turun naiknya, sakit pedihnya,
Umpama kemanisan yang tak terhingga,
Andai Rebah, Bangkitlah semula,
Andai Terluka, Ingatlah Janji-Nya.

Motivasi pada diri sendiri dan kepada yang memerlukan. Sesungguhnya pertolongan Allah tu sangatlah dekat. Tapi aku je yang lalai, alpa.. Memang jahil sungguh. -.-
Kalau dulu, letak je kepala ni atas bantal, confirm I'll fall into deep sleep 2 minutes later.
But lately, jangan harap! Sejam pun tak confirm akan tidur. Begitu teruknya kepala otak aku sekarang.
Kesannya, tidur tak cukup, dalam kuliah tak concentrate, affect kesihatan sendiri. 
Sekarang ni, rohani, mentally, physically aku tercabar. I'll get annoyed or irritated easily.
So, please jangan buat perkara yang korang rasa bila orang buat kat korang akan annoyed or irritated kat aku. Baca betul2 ye statement ni. Sebab tak masuk kat dalam kepala otak aku sekarang.
Banyak lagi things that clutters in my head. Haih, I let things get into myself again. -,-


No comments:

Daisypath Friendship tickers