Wednesday, November 9, 2011

November Love

Assalamualaikum wbt.

I'm at my sis's house in Melaka now. HAPPY! :D Spending my Eid Al-Adha at Erni's wasn't a bad choice after all. Erni and her family had been nothing but warm and welcoming and friendly to me. Semuanya baik-baik, kecoh- kecoh belaka. Reminds me of my own! Ahh,, started to miss their company! Spending time with them made me reminisce about the littlest things I had done with my family especially during cooking and attend wedding. You wanna know what other similarity that we've shared? The fact that family Erni tak lokek soal makan. Same with mine! Kalau makan jangan cakap, sanggup spend berapa pun. Bak kata Ayah Erni, "kami ni miskin Lot. Kais bagi makan KFC, kais petang makan chicken chop" Hahaha. 

Bak kata orang, jauh berjalan luas pandangan. By following Erni, I get to see what's actually Felda looks like. By looking at Felda Erni (btw she's in Felda Bukit Eastern), Felda ni cantik-cantik. Kalau di sabah macam Desa wawasan gitu. Each house has their own creative touch complete with beautiful landscape. Plus, the colours are bright and colourful reminds me of Higgly town! :P


FYI, It's been a while since I attend any wedding/engagement ceremony. As far as I recall, since I enroll to UMK, 3 years ago. Akhirnya dapat juga tengok weeding. A johorean wedding. I'm definitely a virgin of johorean wedding. Rupanya ada main tol-tol ni. Kalau aku tahu awal dapat duit, mesti aku dah ikut berdiri belakang mak Erni. huhuu. There's always next time kan :P. Another new things to me, Nasi Jagung. Other than that, I've learn some make up techniques from Mak Erni. Hehe. Boleh la apply masa annual dinner nanti. Alhamdulillah, banyak merasa perkara baru. :) And wedding and engagement ceremony makes me happy! :D

Another FYI, Sepanjang tinggal kat rumah Erni ( mungkin ditambah dengan nafsu serakah minggu before cuti) I've gain back the weight I loose during Ramadhan! Darn me! Mana x gain weight, makan tak ingat dunia. Makan! Makan! Makan! Lepas tu, hentam lagi sup gearbox. Gila! >.<
Holiday is holiday. Will start dieting again once back in UMK. I must enjoy this kind of luxury while it last :P

Oh! It's really a happy days. Spending time with family, Just what I need. Sangat berterima kasih pada Allah sebab Allah kurniakan kawan yang bernama Erniza Tukimin. Sangat berterima kasih pada keluarga Erni atas segala layanan, buat lot rasa selesa dan tak kekok langsung! Lot doakan semoga Allah sentiasa merahmati keluarga Erni. Only Allah can returns the kindness you guys had given me. 

"Those who are kind and considerate to Allah's creatures, Allah bestows His kindness and affection on them. Show kindness to the creatures on the earth so that Allah may be kind to you.
- Al-Fath (48:29)


Cik Ruby aka mak Erni. Memang betul kata dorang, Mak Erni ramah. buatkan kita rasa macam dengan keluarga sendiri :)

Ernika, Erniza, Erkina.. HAHAHA

Ni la kakak pengantin mak Erni andamkan. Cantik!

Suka mini pelamin ni! Nak ada pelamin juga la masa tunang nanti. Getek! :P

Another bride :)
Anak atok saudara Erni.


Erni's cousins reminds me of my nephew and nieces.. Ahh~ auntie yoyot rindu kamu semua.. Terubat sikit kerinduan :')

another rindu terhenti. :)
A short meet up with my bff and Ziman and Thailis.
Love the gift! Love the colour! love the note! *CRY :')
Don't worry, no matter what u gave, i'll love it coz it's from my bestfriend.
BUT...
It would be a long-life best present ever if you do just like i tell you to.
 Kerja di tempat 'dia' kerja nanti. HAHAHA :P


P/S untuk afiq: Dear Afiq Sazwan,tips untuk ko, sila biasakan diri dengan budak-budak. Belajar layan budak-budak ye sebab Erni ada banyak sepupu kecil yang nakal tapi sangat angel.

P/S I Love You: Thank you Allah for all your blessing. Kepada Mak & Ayah Erni, Lot takkan serik datang Kota. Mesti datang lagi. InsyaAllah. Itu pun kalau Erni bawa lagi. hehehe :P


3 comments:

Joe Jr. said...

omg... its dat me in dat pic??? mcm lain ja.. hahaha... glad that u like it... sedih we ony spend short tym together... miss u ody... psal best present tu.. ko igt sy mau??? sy mo kerja sana pedalaman sabah... ko suru la dia dtg kj sma sy bru la sy ble rapat2 sma dia.. hahah

Siti Shakinna Chu said...

nope. It's not u. Itu budak pugut saya snap d DP. Haha. Sampai penang baru ko miss sy? Lambatnyaaa~ Haha.. Doi, Mcmana sy mau suruh dia kerja tmpt ko, I DONT EVEN KNOW HIM. Itu la function ko, utk MEMPERKENALKAN kami berdua.

P/S: Habis ko kalau ko x mau ah.

Joe Jr. said...

ugut a... doi... sy xtau pun dmana dia kerja nnt... mnada... msa kakak ko dtg amik sy sdh rasa sedih.. then, bila mix up wit my frens back, i feel lost... rupanya ko pla yg xda.. hahah..

Daisypath Friendship tickers