Monday, February 14, 2011

ini post emosi. *beware*

Baru tadi selesai Midterm Virology dan Mandarin Listening test. Rasa macam separuh beban dunia lucut dari bahuku. Megapa aku menulis sebegini? Apa ingin jadi warga indon ya kamu Lot?

You know what's accumulate in this fat body??

ANGER.. and HATRED..

Maybe because of all these hormones playing inside me. Or maybe because there are a lot of things that makes me angry and come into one place. Just Maybe.

I just want to come clean.

Thingsthatmakesmeangryiswheni'dbeenaccusedforsomethingi'mnot.Itdoesn'tmakesenseatall.Bognoklah.namaajeterpelajartapitakgunaotak.Pandai2jetcoporangyangbukan2.Akutakdekaitanlangsungdenganbendatu.I'maliberaldude.Akucumakenalorangyangkaufikirdalangsemuainitapisebenarnyadiatidak!Akukenaldia.Mungkin.Tapiakusangkabaik.Akurasadiabukanjenisbegitu.Mungkinagaktaksubdenganperjuangan.Mungkinmasadiakecildiainginjadipahlawan.Tapitidakkesampaian.Akubenciorangyangbuatakumarah.Kadangkadangakutahandenganperangaikau.Tapikadangkadangakutakbolehterima.Nasibakumasihbolehsabar.Son'tspeakpreachorevenmentionaboutjustanythingcozyouannoyedme.Sayaakuikauokawanyangbaik.infactsangatbaiktapipleasetolonghormatkesejahteraankitabersama.Memasangmuzikdanmenyanyisesukahatiketikaoranglainsedangmenelaah.Sangatannoyingdisitutapiakusudahbiasamenerimakawankuseadanyadanakumintajasabaikkausupayajagalahsesejahteraankitabersama.Akupunbanyakkekurangananditrymybesttonotannoypeople.Harapkaubagikerjasama.Selainitu,akujugageramyangakunipunsamamacamtipikalperempuan.Akuingatakukuat,takmudahterpedayatapirupanyaakutidak.Nasibbaikakucepatsedardankuatkanhatiini.Akucumaseorangmanusiaberhatiperempuan.Duaharilepassaathormoneakumemangklimaksdah.Kesabaraninidiujilagidenganperistiwayangagakbolehdikawalpadamulanyabutthewayyouguysactmakesmedamnpissed!Bencinyalelaki!Dasarlelaki!Benci!benci!Benci!Lebihmenggeramkanbilakaufikirkawanlelakiyangkaupercayabolehtolongambilmudah!Yamemangkamutolong.Tapiakubolehrasakorangtakikhlaslangsung.Korangambilmudah!Korangmacamtakkisah!Korangtakbersungguh!Itumaruahkami.Cubalahempatisedikit.Geram.geramyangteramat.AnggapkamibuatceritaTidaksesekali.Cubalahempatisedikit.Itumelibatkanmaruah.Cakapbaikbaiktanyasoalanyangsengalpula.Bencilelakiyangmacamtu.Satupuntakbolehdiharap.Takbolehdijadikansayapuntukberlindung.Ohlelaki,Silasedarbahawasalahsatufunsikamudiduniaadalahuntukmelindungikaumlemah.Kadangkadangakupenatjadiwanitakuat,independent.Butihaveto.Selagidiriinibolehberdikariakucuba.Tapisudahlumrahperempuanuntukdilindungi.Jarangadalelakiyangbetulbetulkitapercayai,yangdapatmelindungikitadanmempertahankankitaespeciallymaruahkita.Kesahalahkamimembuatbisingsemasamajlisharijadiitusangatkecildibandingdenganapayangsibanjinganitubuat.DanIdontthinkkamiadabuatkesalahan.Maafakumemangego.Bilamanaakumarah,janganingatakusenanglupa.Imaylaughandignorebutseldomforgot.Buatmasakiniemosibenarbenarterganggu.Happyfacedoesn'tmeanhappyheart.

Sayarindukawanbaiksayaesteranzavictorjunior. *sigh*

3 comments:

Pink-Pink said...

Sabar Lot...things will become better eventually..:D

Laili Abdul Rachman said...

lot..sory la kata2x aku ni bkl wat ko sakit hati ke..ape ke...cuma ni pandangan dari seorang kwn....x spattnye la ko kata,dorg mcm tu lot...ikhlas ke x ikhlas ke,kita x tau...sbb dorg da tolong pn,kita ptt ucap thanks...cuma yg aku terkilan satu jer la...bab yg dorg mcm meragui ape yg kita ckp...itu jer...tu la...jngn d sbbkn bnde ni kita bertekak sesama sndri...org yg buat tu pulak senang lenang jer...yup..mmg setiap manusia ade egonye..cuma nmpk atau x jer...jngn biarkan emosi mengawal fikiran kamu lot...

Shakina Chu said...

pink: I know they will. Hidup ada ups and down kan. :))

Laili: dun worry laili. I need friends that can correct me when i'm wrong. sekarang ni jarang ada kwn mcm tu. kawan yg main ckp belakang, banyak aje. Bukan nak perbetulkan kita masa kita salah. But, this is what i feel at that moment,, they have to respect that. dan sy, respect whatever perception that they made after that. Kita ada perasaan, mereka ada perasaan. betul ckp ko, pasal bajingan entah mana, kita b'tekakak sesama sendiri. padahal dorg x salah pun. Thanks lah korang korang yg bantu ek. Perempuan emosi biasa lah. kan mmg ada 9 emosi 1 akal. Tapi itulah, aku mmg emosi masa tu. SANGAT! bukan sebab banjingan yg gatal tu aje, pasal benda peribadi yg lain juga. tu lah aku x betul sikit 2 3 hari ni. Maaf sebab kena tempias amarah aku ni. Harap peristiwa ni jadi pengajaran masa akan dtg. buat kita lagi sihat n kuat! haha